17 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΤΡΑ-ΣΑΜΗ-ΙΘΑΚΗ
«Μύλος» είχε γίνει αναφορικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Πάτρας με τη Σάμη και την Ιθάκη, αφού η πλοιοκτήτρια εταιρία Kefalonia Lines ζητούσε επιμόνως να επιδοτηθεί η γραμμή και μάλιστα, με ποσό που θα έφθανε τα 2εκ. ευρώ ετησίως. Ως εκ τούτου, διακόπηκαν τα δρομολόγια μέχρι να γίνει ο διεθνής διαγωνισμός, που σύμφωνα με πληροφορίες έχει προγραμματιστεί για τις 17 Δεκεμβρίου, ημέρα Δευτέρα.
Αν δεν αλλάξει κάτι αιφνιδίως, οι υποψήφιες εταιρίες θα “κονταροχτυπηθούν” τη συγκεκριμένη ημερομηνία, καταβάλλοντας προσπάθεια να λάβουν την άδεια για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Πάτρας με τη Σάμη και την Ιθάκη.
Για το θέμα της γραμμής Πάτρας-Σάμης-Ιθάκης μίλησε ο αντιδήμαρχος Διονύσης Λυκούδης στην οικογένεια του οποίου ανήκει η Kefalonian Lines, μία από τις γραμμές που δραστηριοποιείται στο νησί.
Ο κ. Λυκούδης επανέλαβε ότι η γραμμή είναι παθητική, και ότι, έτσι όπως έχουν σήμερα τα πράγματα θα χρειαστούν πάνω από 2.000.000 ευρώ επιδότηση από το υπουργείο για να βρεθεί εταιρεία που θα την αναλάβει.
Όπως είπε στα Κεφαλονίτικα Νέα, τόσο η Kefalonian Lines, όσο και οι άλλες εταιρείες που πιθανόν θα ενδιαφερθούν δύσκολα θα μπορούσαν να αναλάβουν μία γραμμή η οποία θα αποβεί επιζήμια, ειδικά με το ποσό που έχει ακουστεί για την επιδότηση (1.000.000 ευρώ).
Ο κ. Λυκούδης πρόσθεσε επίσης ότι η μόνη περίπτωση για να βρεθεί μία βιώσιμη λύση είναι να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές και στα δρομολόγια Κυλλήνης-Πόρου, που συχνά φτάνουν σε αριθμό τα 10 ημερησίως. «Με αυτές τις συνθήκες, η γραμμή δεν μπορεί να γίνει βιώσιμη και καμία εταιρεία δεν θα δεχτεί να την αναλάβει. Μακάρι να πέφτω έξω και να βρεθεί κάποια άλλη εταιρεία», κατέληξε.
Το πρόβλημα επιβεβαιώνεται και από πηγές από τον ακτοπλοϊκό κόσμο που θεωρούν ότι η κρίση έχει οδηγήσει τον περισσότερο κόσμο στην χρήση της φθηνότερης γραμμής της Κυλλήνης, κάτι που έχει ρίξει σημαντικά τα έσοδα από την γραμμή της Πάτρας.
Μάλιστα ο κ. Λυκούδης προσδιόρισε το ποσοστό των επιβατών που χρησιμοποιούν την γραμμή της Πάτρας σε 10% της συνολικής κίνησης προς την Κεφαλονιά και πρόβλεψε ότι, αν δεν αλλάξουν τα δρομολόγια της Κυλλήνης ή δεν αυξηθεί η επιδότηση, δεν θα βρεθεί ενδιαφερόμενος στον διαγωνισμό.