ΑΜΠΕΛΩΝΕΣ ΣΤΟ ΚΙΟΝΙ ΤΗΣ ΙΘΑΚΗΣ ΤΟ 1981

Στο χωριό Κιόνι της Ιθάκης, βλέπουμε ένα από τα πολλά οικογενειακά αμπέλια κατά τη συγκομιδή προς το τέλος του καλοκαιριού του 1981. Πριν από την άνθιση της τουριστικής οικονομίας της τελευταίες δεκαετίες υπήρχαν αγροτικές αναζητήσεις όπως οι αμπελώνες, τα αποξηραμένα φρούτα, η οινοποίηση, οι ελαιώνες, η αλιεία, τα φρούτα και τα ζαρζαβατικά, η παραγωγή σιταριού και το αλεύρι ήταν οι κύριες πηγές εισοδήματος για τους κατοίκους, και μια προβλέψιμη, σχεδόν αυτο-βιώσιμη οικονομία.
Η μεγαλύτερη αγροτική υποδομή του νησιού υλοποιήθηκε κατά την περίοδο της Ενετοκρατίας 1504-1797. Κατά τη διάρκεια και μετά την βρετανική περίοδο 1809-1864 νέες αναπτυσσόμενες αποικίες, όπως η Αυστραλία ζήτησε άτομα με αγροτικές δεξιότητες και πολλά συμπεριλαμβανομένων των ειδικευμένων αμπελουργών μετανάστευσαν για να ξεκινήσουν τη ρύθμιση εκείνης της βιομηχανίας σε μεγάλες εκτάσεις. Σήμερα πολλοί από τους αμπελώνες στην Ιθάκη είναι κατάφυτες και παραμελημένες, ωστόσο κάποιοι βρίσκονται σε χρήση σήμερα, συμπεριλαμβανομένου του αμπελώνα απεικονίζεται εδώ, από το Μάκη και η γυναίκα του Κούλα.


THE GRAPES OF KIONI
In the village of Kioni, Ithaca, Greece we see one of the many family vineyards during harvest time toward the end of summer of 1981. Before the tourist economy of the last few decades agrarian pursuits such as vineyards, dried fruit, wine making, olive groves, fishing, fruit and vegetable fields, wheat and flour production were the main sources of income for the inhabitants, and provided for a virtually self-sustainable food economy. Most of the agrarian infrastructure of the island was implemented during the Venetian period of 1504 – 1797. During and following the British period 1809 – 1864 newly developing colonies such as Australia called for persons with agrarian skills and many including skilled viticulturists migrated to begin setting up those industries in far off lands. Today many of the Ithacan vineyards are overgrown and neglected, however some are in use to this day, including the vineyard depicted here, which is still being tended to by Makis Raftopoulos and his wife Koula.
Filmed on Kodak Super 8mm Cine Film. Frame by Frame digital scan and edit was done 2018.