ΔΕΚΑ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ… ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ

1. Ενίσχυση Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου. Με την ενίσχυση της Τουριστικής Επιτροπής θα ήταν δυνατό να εκπονηθεί ένα καλά συγκροτημένο και δομημένο πλάνο δράσεων με ρεαλιστικούς και λογικούς στόχους. Στη δόμηση αυτού του πλάνου θα πρέπει να συμμετέχουν ΟΛΟΙ οι φορείς του νησιού. Δεν θα πρέπει να λείπει ΚΑΝΕΙΣ.

2. Μπορούμε να εστιάσουμε στα προγράμματα Ειδικού σκοπού που «τρέχουν» στο Υπουργείο Οικονομίας – Ανάπτυξης, τα οποία η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου θα έχει την δυνατότητα να τα αξιοποιήσει με σκοπό την υλοποίηση έργων στον Τουριστικό τομέα και ειδικότερα

α. Στην ανάπτυξη συνεργιών με άλλους φορείς στην εσωτερική και Διεθνή αγορά όπως μια πρόσκληση για φιλοξενία και ξενάγηση τουριστικών φορέων, tour operators, δημοσιογράφων- από την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό. Ο σκοπός θα είναι η προβολή του νησιού μας που μόνο θετικά θα προσφέρει.

β. Στον συντονισμό – συλλογικά – των δραστηριοτήτων των σχετιζόμενων με το τουριστικό προϊόν. Μπορούμε να επιδιώξουμε συνεργασίες με φορείς τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο

γ. Στην προβολή και στην ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί μας , διατηρώντας παράλληλα το φυσικό του κάλλος και την πολιτιστική του ταυτότητα.

δ. Στη συμμετοχή στις εγχώριες και διεθνείς εκθέσεις Τουρισμού με σκοπό την μέγιστη τουριστική προβολή του νησιού. Στην προβολή της Ιθάκης μέσω των γραφείων ΕΟΤ ανά τον κόσμο.

ε. Στον σχεδιασμό συλλογικών πολιτικών με σκοπό την επέκταση της τουριστικής περιόδου.

στ. Στην ετήσια συγκέντρωση ΟΛΩΝ των φορέων (Δημοτικό συμβούλιο, Επαρχείο, Σύλλογοι, Σωματεία, Πολιτιστικοί φορείς, Επιμελητήριο) του νησιού μαζί με ΟΛΟΥΣ τους επιχειρηματίες – ανεξαρτήτως μεγέθους- που δραστηριοποιούνται, είτε άμεσα είτε έμμεσα στο Θιάκι, ώστε να καθορίζονται οι δράσεις για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του Τουριστικού προϊόντος. Οι αποφάσεις πρέπει να είναι μαζικές, συλλογικές και ενιαίες.

3. Μπορούμε – πιστεύω- να προβάλουμε ακόμη περισσότερο το κομμάτι του θεματικού Τουρισμού. Δεδομένων των συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί λόγω του κορονοϊού, ένα πεδίο στο οποίο μπορούμε να στοχεύσουμε, είναι ο οικογενειακός τουρισμός σε όλη την διάρκεια της χρονιάς. Εδώ η Τουριστική επιτροπή σε συνεργασία με τους Τουριστικούς πράκτορες και όλους του ενδιαφερόμενους επαγγελματίες του νησιού θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν και να προβάλλουν την Ιθάκη στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, στα ΚΑΠΗ, σωματεία κλπ

4. Μπορούμε με ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές προβολές να προβάλλουμε το νησί μας όλο τον χρόνο. Περαιτέρω ας προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε «Πρεσβευτές» του νησιού μας σχετιζόμενους με τον πολιτισμό, την τέχνη και τα γράμματα.

Επιπλέον, θα μπορούσαμε να εξάγουμε με πρόσημο ΙΘΑΚΗ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, την ετήσια παράσταση της θεατρικής ομάδας του ΦΟΡΚΥΝΑ, η οποία -ομολογουμένως- δεν υστερεί σε τίποτε από τις επαγγελματικές θεατρικές ομάδες. Το ίδιο να προβάλλουμε και τον Χορευτικό Σύλλογο.

5. Μπορούμε μέσω της Τουριστικής Επιτροπής , είτε μέσω του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου είτε μέσω του Επιμελητηρίου να προκαλούμε τα γυρίσματα δύο εκπομπών μέσα στο πρώτο εξάμηνο κάθε έτους από τους «διάσημους τηλεμάγειρες». Δόξα τω Θεώ, υπάρχουν πολλοί σε όλα τα κανάλια. Με αυτόν τον τρόπο, θα διαφημισθεί και συνεπώς θα ωφεληθεί η γαστρονομία, η εστίαση και τελικά η Ιθάκη .

6.Μπορούμε να δημιουργήσουμε ειδικό πακέτο – πακέτο ΙΘΑΚΗ- το με το οποίο θα στοχεύουμε στον Μαθητικό Τουρισμό, όταν θα ανοίξουν οι σχολικές εκδρομές οι οποίες για τα επόμενα χρόνια θα είναι προσανατολισμένες στην Ελλάδα.

7. Μπορούμε και είναι επιβεβλημένο να προτάξουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο προώθησης το οποίο θα στοχεύει στην δημιουργία ΕΝΙΑΙΑΣ ταυτότητας για το νησί. Αυτό το σχέδιο θα πρέπει όλοι οι φορείς και οι επιχειρηματίες ,αφού το συναποφασίσουν, να το υιοθετήσουν. Αυτό θα αποτελεί τη βάση της προβολής του νησιού με έμφαση σε δύο – τρία σημεία όπως π.χ. Ιθάκη Ετήσιος προορισμός , Ιθάκη Οδύσσεια και Πολιτισμός τονίζοντας το πολιτιστικό στοιχείο, Ιθάκη Φύση- θάλασσα – κατάδυση κλπ

8. Μπορούμε μέσω της Τουριστικής επιτροπής σε συνεργασία με τα Τουριστικά πρακτορεία του νησιού να επιδιώξουμε μια δυναμική προσέγγιση και επικοινωνία με τους συλλόγους των Απόδημων Ιθακησίων ζητώντας τους να βοηθήσουν στην τουριστική προβολή και διαφήμιση της Ιθάκης, στις χώρες που υφίστανται ως Σύλλογοι.

9. Μπορούμε, σε συνδυασμό με τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομίας, να επιδιώξουμε την θέσπιση κινήτρων για την υποβοήθηση και υποστήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας. Αν κριθεί αναγκαίο ακόμη και ακίνητα κυριότητας του Δήμου ή και του Κράτους, να δοθούν – έναντι αντιτίμου-προς εκμετάλλευση σε νέους επιχειρηματίες που θέλουν να μείνουν στον τόπο. Είναι επιτακτική η ανάγκη να υποστηριχθούν τα νέα παιδιά μας να μείνουν στην Ιθάκη. Η απομείωση του πληθυσμού είναι ΡΑΓΔΑΙΑ.

10. Αντιμετώπιση χρόνιων ζητημάτων όπως ενδεικτικά:

α. Το συγκοινωνιακό πρόβλημα, στο οποίο, αν μη τι άλλο, πρέπει να εξορθολογισθεί η επιδότηση της γραμμής της Πάτρας, δοθέντος ότι υπάρχει και η γραμμή του Αστακού, η οποία ουδέποτε σταμάτησε για τους Θιακούς.

β. ο ΣΧΟΑΠ και η Επέκταση του Σχεδίου Πόλης

γ. Αποχετευτικό

δ. Μαρίνα σκαφών και γιατί όχι και κρουαζιερόπλοιων.

καθώς και διάφορα άλλα ζητήματα τα οποία είμαι σίγουρος ότι, γνωρίζουν καλύτερα οι Θεσμικοί παράγοντες του νησιού οι οποίοι θα κάνουν και το καλύτερο δυνατό.

Κλείνοντας θέλω να επισημάνω ότι τα μεγέθη τουλάχιστον για τον Τουρισμό θα είναι δραματικά για το 2020. Οι πρόσφατες εκτιμήσεις του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου είναι

α. το 30% των επιχειρήσεων δεν θα ανοίξουν φέτος και

β. Οι τουριστικές αφίξεις εκτιμώνται στα 7 εκατομμύρια άτομα αντί 33 εκατομμυρίων το 2019

Πιστεύω λοιπόν ότι αυτή η κρίση θα σταθεί η αφορμή για να προτάξουμε περισσότερο το συλλογικό πνεύμα δράσης του τόπου μας και να αφήσουμε στην άκρη την <<αρματωσιά της ατομικότητας μας>> . Επιπλέον είμαι πεπεισμένος ότι πρέπει να τρέξουμε πολύ γρήγορα και να μην εφησυχάζουμε.

25.04.2020

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΚΛΗΡΟΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.