ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΤΡΑ – ΣΑΜΗ – ΙΘΑΚΗ

Και δεύτερη ναυτιλιακή εταιρεία αναμένεται να πάρει μέρος στον διαγωνισμό για την ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκης. Πρόκειται για την εταιρεία ΣΑΟΣ που σύμφωνα με ανακοίνωση του ιδιοκτήτη της προτίθεται να καταθέσει προσφορά για το πλοίο «Σταυρός» (πρώην ΣΑΟΣ ΙΙ), αν και η τελική παρουσία της στη γραμμή θα εξαρτηθεί και από τις εξελίξεις στις γραμμές της Σαμοθράκης.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση του ιδιοκτήτη του ΣΑΟΣ, Φώτη Μανούση, αναφέρεται ότι η εταιρεία αποφάσισε να καταθέσει αίτηση συμμετοχής στο διαγωνισμό του υπουργείου Ναυτιλίας για τη δρομολογιακή γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη.

Όμως στην ίδια ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

«Λαμβανομένου υπόψιν ότι το συμμετέχον πλοίο μας υπερέχει των λοιπών συμμετεχόντων πλοίων, ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά και ιδιότητές του, εικάζουμε πως θα κριθούμε ως οριστικοί ανάδοχοι του διαγωνισμού, με συμβατική υποχρέωση εκτέλεσης επτά (7) επιδοτούμενων δρομολογίων την εβδομάδα, επί διετία.»

«Η επιλογή μας αυτή, σε καμία περίπτωση δεν θα θέλαμε να εκληφθεί ως εγκατάλειψη της Σαμοθράκης, ενόψει μιας επικερδέστερης ευκαιρίας στα πολυπληθέστερα και πιο ανεπτυγμένα τουριστικά – όλο το χρόνο- νησιά της Κεφαλονιάς και Ιθάκης. Αντίθετα, να είστε βέβαιοι ότι η εταιρεία μας υποχρεώθηκε να μεταφέρει τη δραστηριοποίησή της σε άλλους νησιωτικούς προορισμούς, για λόγους που δεν τους επέλεξε. Προς επίρρωση της πραγματικότητας αυτής επικαλούμαστε και θέτουμε υπόψιν σας την ίδια την ιστορία μας.»

«Υπ’ αυτά τα δεδομένα και υπό τον όρο ότι οι ίδιοι οι φορείς της Σαμοθράκης κρίνουν ότι, είτε ελλείψει άλλων συμμετεχουσών εταιρειών με δύο διαθέσιμα πλοία, είτε για άλλους λόγους, είναι προς το καλό του νησιού και την ανάπτυξή του να συμμετάσχουμε στο διαγωνισμό της άγονης γραμμής της Σαμοθράκης, τότε και μόνο τότε θα είμαστε παρόντες και ενεργοί εκεί, επωμιζόμενοι και το βάρος της βλάβης που θα υποστούμε από την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής μας στο διαγωνισμό για τη γραμμή της Πάτρας- Κεφαλονιάς – Ιθάκης, η αξία της οποίας είναι δεκάδων χιλιάδων Ευρώ.»

Η συγκεκριμένη γραμμή της Σαμοθράκης, την οποία εξυπηρετούσαν τα πλοία της εταιρείας ήταν αυτή στην οποία δημιουργήθηκε σοβαρό πρόβλημα, το καλοκαίρι που μας πέρασε, όταν και τα δύο πλοία της εταιρείας υπέστησαν βλάβη, αφήνοντας για αρκετές μέρες τους κατοίκους χωρίς σύνδεση.

Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας αναφέρθηκε στους λόγους της κρίσης που είχε δημιουργηθεί αλλά και στις παροχές που προτίθεται να διαθέσει σε περίπτωση που αναλάβει τη γραμμή της Σαμοθράκης:

«Ατυχώς, η ανοδική αυτή πορεία διακόπηκε αιφνίδια με τη «διαβολική» συγκυρία της ταυτόχρονης βλάβης των πλοίων μας ΣΑΟΣ ΙΙ και ΣΑΟΝΗΣΟΣ, το περασμένο καλοκαίρι, η οποία αποτέλεσε αφορμή και ανέλπιστο δώρο για τους πολέμιους της εταιρείας να στραφούν εναντίον μας, παραγνωρίζοντας, τυφλωμένοι από το μένος τους, ότι έτσι βλάπτουν πάνω από όλα τη Σαμοθράκη. Βάσει όλων αυτών και συμμεριζόμενοι την εύλογη αγανάκτηση επιβατών, επαγγελματιών και κατοίκων της Σαμοθράκης, ζητήσαμε δημόσια συγγνώμη για την άδικη ταλαιπωρία τους, την οποία επιδιώξαμε να την αποκαταστήσουμε στο μέτρο του δυνατού, παρά την έλλειψη ευθύνης μας για τις προκληθείσες βλάβες, για τις οποίες είχαμε λάβει κάθε μέτρο αποτροπής που επιβάλει ο νόμος και οι τεχνικοί και επιστημονικοί κανόνες. Και ναι μεν οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι αποτύχαμε στην ορθή επικοινωνία στο επιβατικό κοινό και τους αρμόδιους φορείς των καθημερινών εμποδίων και προβλημάτων που συναντούσαμε, ωστόσο γίναμε άδικα αποδιοπομπαίοι τράγοι.»

«Λαμβάνοντας υπόψιν όλα αυτά, το πλήγμα των γεγονότων του καλοκαιριού προς το νησί, αλλά και το πλήγμα της αξιοπιστίας μας, αρνούμαστε να παρακρατήσουμε το κέρδος από τις αυξημένες για πρώτη φορά αποζημιώσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και δεσμευόμαστε να το διαθέσουμε στην ίδια τη Σαμοθράκη, με παροχές για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Έχουμε, δε, απόλυτη επίγνωση των εξαγγελλομένων μας, λαμβανομένου υπόψιν ότι σε περίπτωση συμμετοχής μας στο διαγωνισμό, θα ανακηρυχθούμε με βεβαιότητα ανάδοχοι, μιας και το πλοίο μας «ΣΤΑΥΡΟΣ», υπερέχει σε όλα του τα χαρακτηριστικά όλων των λοιπών διαθεσίμων πλοίων στη χώρα μας.

Βάσει των ανωτέρω, σε μια τέτοια περίπτωση θα προβούμε στις εξής παροχές:

Α) Έξι (6) μήνες κάθε χρόνο, για το διάστημα από 1 Νοεμβρίου μέχρι 30 Απριλίου, όλοι ανεξαιρέτως οι επιβάτες του πλοίου μας, είτε είναι κάτοικοι Σαμοθράκης είτε επισκέπτες, είτε ημεδαποί είτε αλλοδαποί θα μεταφέρονται εντελώς δωρεάν.

Β) Για το ίδιο χρονικό διάστημα κάθε χρόνο, θα προσφέρεται η ίδια δωρεάν μεταφορά και για τα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά αυτοκίνητα.

Γ) Με την σύμφωνη γνώμη της δημοτικής αρχής, θα οριστούν δύο δρομολόγια εκ των τριάντα επιδοτούμενων μηνιαίως, με σκοπό τη μεταφορά οχληρών φορτίων, οπότε και τα απορριμματοφόρα του Δήμου θα μεταφέρονται εντελώς δωρεάν. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η δημοτική αρχή μπορεί να προβεί σε άμεση μείωση των δημοτικών τελών.

Δ) Η εταιρεία μας θα δωρίσει ποσό ίσο με ποσοστό έως 10% επί των καθαρών κερδών όλων των πλοίων σε αξία εισιτηρίων, προκειμένου να διατεθούν αυτά από τους Δήμους Σαμοθράκης και Αλεξανδρούπολης σε προσκεκλημένους, με σκοπό την τουριστική προβολή του νησιού. Ενδεικτικά αναφέρονται τουριστικοί πράκτορες από το εξωτερικό, δημοσιογράφοι, χορωδίες, καλλιτέχνες κλπ

Ε) Η εταιρεία μας προτείνει την χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση συμμετοχή των Δήμων Σαμοθράκης και Αλεξανδρούπολης στη διοίκηση νέας εταιρείας, η οποία θα ναυπηγήσει νέο πλοίο, με αποκλειστικό σκοπό την εξυπηρέτηση των αναγκών του νησιού.

ΣΤ) Η αδιάλειπτη εκτέλεση της συγκοινωνίας προς τη Σαμοθράκη θα διασφαλίζεται με τη δέσμευσή μας για την ύπαρξη πλοίου αντικατάστασης, το οποίο όχι απλά θα εκτελεί αλλού δρομολόγια και σε περίπτωση ανάγκης θα τα διακόψει για να μετακινηθεί στη Σαμοθράκη, αλλά θα είναι ελλιμενισμένο στην περιοχή και διαθέσιμο άμεσα και ανά πάσα στιγμή.

Το σύνολο των ανωτέρω παροχών της εταιρείας μας αποτιμάται σε αξία μεγαλύτερη των 5.000.000,00 € σε ετήσια βάση.»

Και η Levante Ferries

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, όπως είχε δηλώσει ο Γενικός Διευθυντής της Levante Ferries Ευστράτιος Απέργης, στο 11ο Συνέδριο των Μικρών Νησιών, η εταιρεία θα διεκδικήσει και πάλι την ίδια γραμμή της Κεφαλονιάς.

Φωτογραφία: Dimitris Siskopoulos