ΠΕΡΙ ΤΗΣ «ΑΡΠΑΧΤΗΣ», ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΟΥ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΥ, ΤΗΣ IONIAN GROUP FERRIES ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ..
Τον Απρίλιο του 2013 και ενώ οι Ζακυνθινοί έχουν ήδη καράβια και στις δυο γραμμές (Κυλλήνη – Πόρο και Πάτρα- Σάμη) έρχεται η Kefalonian Lines και καταθέτει αίτηση για τις γραμμές Κυλλήνη Αργοστόλι και Κυλλήνη- Πόρος. Η απόφαση λαμβάνεται ΑΠ ΕΥΘΕΙΑΣ από τον τότε υπουργό Ναυτιλίας χωρίς το θέμα να περάσει καθόλου από ΣΑΣ. Και η άδεια φυσικά εκδίδεται μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2013!
Τότε, η απόφαση του Υπουργού ήταν νόμιμη. Τώρα γιατί να μην είναι;
Και δεύτερον: Τότε φυσικά, κανένας δεν μίλησε για “αρπαχτή”…
……………………………………………………………………………………..
Το μάθαμε καλά, το αναμασάμε και το πιπιλίζουμε σε κάθε ευκαιρία: “Θα τη κάνει αρπαχτή”…
Και νάτανε άλλοι καιροί, που ο κόσμος είχε λεφτά να του τρέχουνε από τα μπατζάκια και να μην προλαβαίνει να ταξιδεύει, θα το καταλάβαινα!
Θα την “Κάνει αρπαχτή” λοιπόν, μια εταιρία που θα βάλει το ωραίο της καράβια, τους εργαζόμενους σ’ αυτό και τα λεφτουδάκια της, ρισκάροντας για τρεις μήνες, έστω, να εξυπηρετήσει μια “πολυέξοδη και μη συμφέρουσα” (όπως λένε κάποιοι) γραμμή.
Θα την “κάνει αρπαχτή” επειδή για τρεις μήνες , θα δώσει την ευκαιρία σε 50- 60- 70 άτομα (το πλήρωμα του πλοίου) και τις οικογένειές τους, να βγάλουνε κάποια μεροκάματα.
Και θα την κάνει “αρπαχτή” επειδή μέσα σ’ αυτούς τους τρεις μήνες, θα δοθεί η ευκαιρία στα νησιά μας να δούνε επισκέπτες, ντόπιους και ξενους, μπας και μπει κα’να ευρώ και μπορέσει ο κοσμάκης, Κεφαλονίτης και Θιακός, να βγάλει ένα δύσκολο χειμώνα που έρχεται… Εκτός και αν οι τοπικοί μας άρχοντες πιστεύουν πως η άδεια (από τουρίστες) Κεφαλονιά, ετούτο το καλοκαίρι εξυπηρετεί κάποιο (αλήθεια πιο) σκοπό.. Ευτυχώς δηλαδή που έχουμε και τα κρουαζιερόπλοια του κ. Κεκκάτου και μας ξελασπώνουνε!
Αν λοιπόν τη κάνει “αρπαχτή” κύριε Γαλιατσατε, η εταιρία του ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, μια, οι κεφαλλονίτες και οι θιακοί θα την κάνουν.. τουλάχιστον πέντε, αφού, θα λειτουργήσει ο ΕΥΚΟΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ προς Κεφαλονιά και θα δοθεί η ευκαιρια σε πολύ κόσμο (που τώρα δεν θέλει ούτε ν ‘ακούσει για Κυλλήνη) να έρθει για να περάσει τις όποιες διακοπές του. Αλλά ποιος νοιάστηκε ποτέ για το κόσμο των νησιών και τη κατάστασή του; Το μόνο που μας νοιάζει είναι ο “ανταγωνισμός” και στο βωμό του, θυσιάζουμε τον τουρισμό μας και ότι έχει να κάνει με την τραγική οικονομική κατάσταση ετούτου του έρμου τόπου.
Συμφωνούμε απόλυτα με το ότι η γραμμή θα πρέπει να είναι ολόχρονη! Και επικροτούμε τις απαιτήσεις όλων εκείνων που, πέρα από συμφέροντα και επιχειρηματικές προσδοκίες, το απαιτούν. Επειδή όμως αυτό πιθανώς να μη γίνεται, για διάφορους λόγους, πρέπει να “θάψουμε” και το καλοκαίρι μας;
Για “αρπαχτή” λοιπόν μιλαει, όπως μάθαμε, ο Περιφερειάρχης κ . Γαλιατσάτος, στην επιστολή- εισήγησή του προς τον Υφυπουργό… Τώρα από που το έβγαλε, αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο! Αφού ο κ. Γαλιατσάτος, δεν έκανε το κόπο να έρθει σε επαφή με την Εταιρία, δεν ζήτησε από την εταιρία κανένα έγγραφο, καμιά εξήγηση, καμιά πρόταση.. Ενω δεν είχε την διάθεση φυσικά να συναντήσει κανένα από τους εκπροσώπους της, προκειμένου να ενημερωθεί για τα σχέδιά της.. Απλώς, μετά από μια πολύ σύντομη σύσκεψη με τον Γενικό Διευθυντή της Περιφερειας, αποφάσισε να μπει στο laptop του και να γράψει τα όσα έγραψε στον Υπουργό..
Ενώ φυσικά, υπήρχε ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, για την άμεση αναγκαιότητα λειτουργίας της γραμμής! Σ’ αυτές όμως τις λεπτομέρειες θα κολλάμε; Και έτσι ο κατά τα άλλα άκρως δημοκρατικός Θόδωρος Γαλιατσάτος, έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων του το Περιφερειακό του Συμβούλιο και τις αποφάσεις του, και με έντονο το Λουδοβίκειο σύνδρομο που ξαφνικά φαίνεται να τον συνεπήρε, έκρινε την όλη πρόταση και διαδικασία ως “αρπαχτή” και αποφάσισε να… γνωμοδοτήσει και να εισηγηθεί αρνητικά στον σύντροφο- υφυπουργό!
Κάτι που έπαιξε πολύ σοβαρό ρόλο στο.. μπλοκάρισμα του Δρίτσα ο οποίος φέρεται να έχει δηλώσει “αν τουλάχιστον με στήριζε ο Περιφερειάρχης”…..
Εξ όσων πάντως γνωρίζουμε, η όλη ιστορία δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με… αρπαχτή! Η εταιρία, με το αίτημά της, ζητάει τη δρομολόγηση του ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2015, ημερομηνία που λήγει το ναυτιλιακό έτος! Και έχει ήδη δηλώσει και αναγγείλει ότι, από την 1η Νοεμβρίου θα δρομολογηθεί το ΙΟΝΙΑΝ ΣΤΑΡ! Άλλο καράβι λοιπόν, άλλη αίτηση για την νέα χρονιά, δηλαδή τη περίοδο 1η Νοεμβρίου 2015- 31 Οκτωβρίου 2016! Η αίτηση αυτή όμως πρέπει να κατατεθεί στο ΣΑΣ του προσεχούς Οκτωβρίου! Απλό και σαφές! Για όσους γνωρίζουν από ναυτιλιακά και για όλους εκείνους που έχουν μάθε σωστά.. ελληνικά ! (Αυτό άλλωστε το γράφουμε και το ξαναγράφουμε , τις τελευταίες μέρες)
ΛΑΘΟΣ της εταιρίας το ότι από τη πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε η “σύγχιση”, δεν προέβη στην έκδοση μιας ανακοίνωσης, μέσω της οποιας θα γνωστοποιούσε στο κοινό, ενδιαφερόμενο άμεσα και άλλο, τα σχέδιά της και τον όλο προγραμματισμό της.. Αδυναμία στον τομέα της Επικοινωνίας και των Δημ. Σχέσεων, κάτι που είναι πιθανόν να πληρώσει τώρα..
Εμείς, ως ιonianpress είμαστε και θα είμαστε πάντα, στο πλευρό της ΟΠΟΙΑΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ που θα ήταν αποδεδειγμένα ικανή να βοηθήσει με την δραστηριοποίησή της, τον τουρισμό μας και την κοινωνικο- οικονομική μας ζωή… Δεν απαξιώνουμε κανέναν επιχειρηματία, και καμιά επιχείρηση, επειδή πιστεύουμε πως και ο τελευταίος επιχειρηματίας με την όποια επιφάνεια η/ και δράση του, προσφέρει στα νησιά μας…
Η kefalonian lines αξίζει πραγματικά την καθολική αναγνώριση και όλες μας τις ευχαριστίες για τον αγώνα που κάνει, τα τελευταία χρόνια, σε δύσκολους καιρούς, να κρατάει ανοιχτό το μόνο δρόμο που μας συνδέει με την ηπειρωτική Ελλάδα. Ευχαριστίες που σίγουρα αξίζουν και οι Ζακυνθινές εταιρίες που κι αυτές κάνουν το ίδιο, για ακόμα περισσότερα χρόνια..
Ο επιχειρηματικός ανταγωνισμός είναι καλό να υπάρχει.. Χωρίς όμως εξαλότητες, φανατισμούς και εχθροπραξίες που θυμίζουν… Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο! Ναι στον ανταγωνισμό και φυσικά ναι και στις ‘κόντρες”.. Μέχρι ενός σημείου όμως. Γιατί από τη στιγμή που οι επιχειρηματικές κόντρες αρχίζουν να «σκοτώνουν» και τις τελευταίες προσπάθειες των Νησιών μας για (οικονομική) αναπνοή, ε, τότε, αυτός ο «ανταγωνισμός» πρέπει σίγουρα να σταματάει, ακόμα και με.. αναγκαστικά μέτρα. Αλλιώς θα είμαστε όλοι μα όλοι, άξιοι της τύχης μας..
ΦΩΤΗΣ ΧΑΛΙΩΤΗΣ