ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΤΑΞΙΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ
Με αφορμή την ανάρτηση της αγαπητής συναδέλφου Δώρας Καχρίλα σχετικά με τους έγκαιρους διορισμούς των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης, τους οποίους αποδίδει κατά κύριο λόγο στις ενέργειες και στο ενδιαφέρον του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, αγαπητού συναδέλφου Παναή Κασσιανού, να μου επιτρέψετε να παραθέσω κάποιες σκέψεις μου.
Η Χώρα μας διαθέτει ένα ικανό θεσμικό πλαίσιο σε πολλούς τομείς, το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός αν τα πρόσωπα που υπηρετούν αυτούς τους θεσμούς θέτουν αμέσως σε λειτουργία τους μηχανισμούς που πρέπει, για να υλοποιηθούν οι προβλεπόμενες διατάξεις. Αν έχουν προετοιμαστεί εκ των προτέρων προγραμματίζοντας τις ενέργειές τους, αν είναι εργατικοί και όχι αναβλητικοί, αν ενεργοποιούν και αξιολογούν τους υφισταμένους τους κ.λπ.. Σε αυτό το σκέλος (τις περισσότερες φορές) η δημόσια διοίκηση χωλαίνει και έτσι το θέμα της διεκπεραίωσης επαφίεται στο υπεύθυνο στέλεχος (Διευθυντή).
Δεν θα αναζητήσουμε στο σημείο αυτό τις αιτίες, αλλά δεν μπορεί να μην αναφέρουμε την κυριότερη: «αξιοκρατική επιλογή των στελεχών».
Στην προκειμένη περίπτωση για την ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ έχει επιλεγεί ένα πρόσωπο άξιο, ο Παναής Κασσιανός από την Ιθάκη, ο οποίος με τις γνώσεις του στο αντικείμενο, την εμπειρία του, την εργατικότητά του, το ενδιαφέρον του, την αγάπη του και την ευαισθησία του για το θεσμό της ΕΑ, τον έγκαιρο προγραμματισμό του πέτυχε όχι μόνο να διοριστούν έγκαιρα οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης αλλά και να αυξηθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, μέσω του θεσμού της ειδικής αγωγής που υπηρετούν σχολικοί ψυχολόγοι να εξακτινώσουν τις υπηρεσίες τους αυτοί και στα σχολεία της γενικής παιδείας, που έχουν τμήμα ένταξης. (Σημείωση: Θα έλεγα σε όλο το σχολείο μπορούν οι ψυχολόγοι να βοηθήσουν και άλλα παιδιά που δεν είναι στα τμήματα ένταξης, αρκεί ο διευθυντής να πάρει πρωτοβουλίες και πρέπει να πάρει, γιατί τέτοιους διευθυντές θέλει η εκπαίδευση, όχι αυτούς που ψειρίζουν κάποιες υποδεέστερες διατάξεις νόμων και κωλυσιεργούν).
Συγχαίρω, λοιπόν, τον φίλο και συνάδελφο Παναή Κασσιανό, γιατί επαληθεύει τον τίτλο της ανάρτησής μου ότι «Τα πρόσωπα καταξιώνουν τους θεσμούς».
Τελειώνοντας θα μου επιτρέψουν οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης να τους πω ότι πρέπει να συνεργάζονται στενά με τον δάσκαλο της τάξης και να εφαρμόζουν ένα καλά σχεδιασμένο προγραμματισμό θέτοντας στόχους εκ των προτέρων, στηριζόμενοι στη διδακτική ύλη των μαθημάτων της τάξης και στα αποτελέσματα της αξιολόγησης των αδυναμιών που αντιμετωπίζουν αυτοί οι μαθητές. Να τον προσέξουν αυτόν τον θεσμό για να μην απαξιωθεί (κάνω ότι προκύψει εκείνη την ώρα), γιατί θα είναι ΜΕΓΑΛΟ ΚΡΙΜΑ για την εκπαίδευση. Δεν επιθυμώ αυτή τη στιγμή να εκφραστώ με παρομοιώσεις για άλλες σπουδαίες καινοτομίες που καρκινοβατούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΝΤΖΗΣ