ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ;

Θα είναι Οδύσσεια – και θα χρειαστεί πολυμήχανους και ευέλικτους παίκτες που θα κατεβάσουν πρωτότυπες ιδέες και θα τις υλοποιούν γρήγορα και αποτελεσματικά

Ας κάνουμε μια θετική προβολή στο μέλλον, σύμφωνα και με τα αισιόδοξα δεδομένα που έχουμε από τη διάδοση του Cοvid-19 στην Ελλάδα ως σήμερα:

Ποιο είναι το καλό σενάριο για την χώρα μας; Να κρατήσει τον αριθμό των νεκρών χαμηλά, να «πατικώσει» την καμπύλη της έξαρσης των κρουσμάτων με lock down, να προσπαθήσει να εξαφανίσει τον ιό από την ελληνική επικράτεια, ώστε να επιστρέψει γρήγορα στην κανονικότητα και να γλιτώσει η τουριστική σεζόν και η οικονομία από το χειρότερο χτύπημα.

Ακούγεται λογικό και είμαστε σε καλό δρόμο.

Μέχρι στιγμής η έξαρση των κρουσμάτων είναι ήπια, η πειθαρχία του πληθυσμού εντυπωσιακή, όλοι δουλεύουμε για να σώσουμε ζωές και για να σώσουμε την τουριστική σεζόν, κρατάμε την ανάσα μας για να μην καταστραφεί η εύθραυστη οικονομία μας χάνοντας και τους 30+ εκατ επισκέπτες που είχαμε πέρυσι.

Ας φανταστούμε τώρα πώς μπορεί να υλοποιηθεί αυτό το καλό σενάριο.

Θα έχει έρθει μια μέρα που νέα κρούσματα και θάνατοι θα είναι στο μηδέν. Η Ελλάδα θα είναι γνωστή ως μια από τις χώρες που κατάφερε να ελέγξει τον ιό.

Και τότε τι; Θα ανοίξουμε τα σύνορα – ενώ θα έχουν ήδη ανοίξει τα ξενοδοχεία κλπ ανακαινισμένα, οργανωμένα, στελεχωμένα, έτοιμα –  business as usual; Εκεί που κυνηγούσαμε το κρούσμα και αποκλείαμε νησιά γιατί βρέθηκε ένα – θα ανοίξουμε τυφλά τις πόρτες να έρθουν εκατομμύρια επισκεπτών, από χώρες στις οποίες ο ιός έχει ξεφύγει από τον έλεγχο, ή δεν παρακολουθείται όπως εδώ, ρισκάροντας μια νέα έξαρση;

Επιπλέον πώς θα ήταν το ελληνικό καλοκαίρι με κοινωνική αποστασιοποίηση, χωρίς αγγίγματα σε παραλίες beach bar αγκαλιές σε ταβέρνες, κλαμπ και group selfies; Ποια θα είναι η ζήτηση από την πλευρά των πελατών μας για διακοπές με απόσταση ενάμισι μέτρου; Θα τολμήσουν να ταξιδέψουν ή ο φόβος θα τους κρατήσει στις χώρες τους;

Οι μεγάλες αγορές της Ελλάδας λοιπόν είναι αναμενόμενο να μείνουν εκτός για αρκετούς μήνες ακόμα – πιθανώς για όλο το καλοκαίρι. Γιατί ακόμα και αν έχουν ελέγξει το ξέσπασμα των κρουσμάτων, ακόμα και αν έχουν προσαρμόσει τις εντατικές τους στη ζήτηση, χώρες όπως Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία(1,5 εκ) Αγγλία(3,5 εκ) Γερμανία (4 εκ.) ΗΠΑ (1 εκ), – όλες οι μεγάλες αγορές μας δηλαδή – θα έχουν πολλούς φορείς του Covid-19 στον πληθυσμό τους, για να τους εμπιστευτείς στο rooms to let της γιαγιάς.

Επιπλέον οι αεροπορικές συνδέσεις δε θα έχουν εξομαλυνθεί φέτος το καλοκαίρι. Τα παραδείγματα ήδη πείθουν ότι η καταπολέμηση αυτού του ιού είναι σαν τα κεράκια για πάρτι που σβήνουν και ξανά-ανάβουν, οι μπάρες στα σύνορα θα ανεβοκατεβαίνουν:

Το Χονγκ Κονγκ αφού ήλεγξε την εξάπλωση του Covid-19 και άνοιξε τα σύνορά του, επέβαλλε εκ νέου περιορισμούς στους εισερχόμενους ταξιδιώτες μόλις εντόπισε εισαγόμενα κρούσματα.

Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποιες περιοχές θα ανοίξουν, ποιες χώρες θα είναι ασφαλείς, ποιες αεροπορικές και tour operators θα είναι σε λειτουργία και σε θέση να προγραμματίζουν πτήσεις σε αυτό το ρευστό περιβάλλον.

Η διάσωση της τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα δε θα είναι απλή υπόθεση. Αλλά δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ούτε σαν χαμένη.

Χρειάζεται φρέσκια σκέψη, πρωτότυπες ιδέες και πάνω από όλα γρήγορα αντανακλαστικά για να εκμεταλλευτεί ο ελληνικός τουρισμός την όποια δραστηριότητα στη “βαριά μας βιομηχανία” που λέει και το κλισέ.

Θα ανοίξουμε για μερικές μόνο χώρες, που ακολουθούν αντίστοιχη υγειονομική στρατηγική με τη δική μας και έχουν αντίστοιχες «καμπύλες»; Θα εκμεταλλευτούμε περισσότερο πτήσεις τσάρτερ με ειδικές συμφωνίες; Θα παρατείνουμε τη σεζόν μέχρι το Νοέμβριο; Θα ανοίξει στον εγχώριο τουρισμό με ειδικές προσφορές; Τίποτα δεν μπορεί να είναι σίγουρο από σήμερα. Χρειάζεται δυναμική αξιολόγηση και γρήγορες αντιδράσεις.

Μέχρι στιγμής η παρτίδα δεν πάει τόσο άσχημα όσο θα μπορούσε να έχει πάει.

Η πρόκληση είναι να βρεθεί ο άσος που θα επιτρέψει στον τουριστικό κλάδο να μην ματώσει φέτος – και να είναι έτοιμος να παίξει δυνατά στον επόμενο γύρο, την επόμενη σεζόν. Ευτυχώς το τουριστικό προϊόν αυτής της γωνίας της Ευρώπης δεν μπορεί κανένας ιός να το καταστρέψει εύκολα.

ΗΛΙΑΣ ΣΙΑΚΑΝΤΑΡΗΣ

Πηγή: newmoney.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.