ΤΟ ΑΘΛΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ, ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Η Τ.Ε. Κεφαλονιάς – Ιθάκης του ΚΚΕ καταγγέλλει το άθλιο παιχνίδι που παίζεται το τελευταίο διάστημα από εφοπλιστές – Κυβέρνηση και Τοπική Διοίκηση σε βάρος της λαϊκής ανάγκης για φτηνές, απρόσκοπτες, σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, 365 μέρες το χρόνο, με πληρώματα με μόνιμη σταθερή εργασία, πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και οργανικές συνθέσεις που θα καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες των πλοίων και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Μετά την εκμετάλλευση του «φιλέτου» της καλοκαιρινής περιόδου από τους εφοπλιστές και με αφορμή την έναρξη της χειμερινής, άρχισαν οι περικοπές των δρομολογίων από και προς τα νησιά μας και η διάλυση κάθε προγραμματισμού για τους επιβάτες που καλούνται να ταξιδεύουν με όρους του 1960 ξεκινώντας από τα σπίτια τους από τις τέσσερις το πρωί προκειμένου να ταξιδέψουν στην Αθήνα. Σχεδόν ταυτόχρονα άρχισε το παζάρι μεταξύ κυβέρνησης εφοπλιστών με την συνεισφορά και παραγόντων της Τοπικής Διοίκησης (Δημάρχων και Δημοτικών Συμβούλων) για νέα χρηματοδότηση με ζεστό χρήμα προς τους εφοπλιστές μέσα από την υλοποίηση της πάγιας και εδώ και χρόνια αξίωσής τους να κηρυχτεί ως άγονη η ακτοπλοϊκή γραμμή (Σάμη- Πάτρα).

Η παραπάνω εξέλιξη δεν αποτελεί «κεραυνό εν αιθρία» αλλά μια αυτονόητη κατάληξη αφού η συγκεκριμένη γραμμή τα τελευταία χρόνια έχει παρατηθεί από τους εφοπλιστές προκειμένου να εκβιάσουν για την επιδότησή της από το κράτος, αλλά και από την στάση όλων των κυβερνήσεων προεξάρχουσας της σημερινής ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που αποδέχονται και υιοθετούν όλες τις αξιώσεις των εφοπλιστών στο όνομα της ανταγωνιστικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου και της εφοπλιστικής κερδοφορίας. Στα πλαίσια αυτά μέχρι σήμερα αντιγράφοντας την επιχειρηματολογία των εφοπλιστών χαρακτήριζαν την γραμμή ως «κοστοβόρα» και παρέμβαιναν μόνο ρυθμιστικά στο «μοίρασμα της πίττας», αναδείκνυαν ως σωτήρες τους εφοπλιστές και τις εταιρίες που κατά καιρούς έβαζαν καράβι στην γραμμή απλά για να εκμεταλλευτούν την αυξημένη ζήτηση μιας περιόδου και μετά την παρατούσαν. Αποδεικνύεται πλέον καθαρά η κοροϊδία και το ξέπλυμα της αδηφάγας ασυδοσίας των εφοπλιστών από την κυβέρνηση και την τοπική διοίκηση, όταν μόλις τον περασμένο Νοέμβριο πανηγύριζαν όλοι μαζί ότι έλυσαν το πρόβλημα, και παρακάθονταν περιχαρείς στα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρίας Diana Shipping σε «ευχαριστήριο γεύμα» του πλοιοκτήτη κ. Σ.Παληού προς την «Kefalonian Lines» αλλά και σε όσους «συνέβαλαν» τότε ώστε να επαναλειτουργήσει (για άλλη μια φορά παροδικά) η ακτοπλοϊκή γραμμή της Ιθάκης -Σάμης με την Πάτρα.

Η Τ.Ε. Κεφαλονιάς – Ιθάκης του ΚΚΕ τονίζει ότι η κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στο Νομό μας ως μέρος των γενικότερων εξελίξεων εξακολουθούν να αποτελούν ένα μεγάλο βάσανο και πραγματική Οδύσσεια με υψηλό κόστος για τους εργαζόμενους τη νεολαία και όλο το λαό των νησιών μας και εργασία σε συνθήκες γαλέρας για τους ναυτεργάτες. Και αυτό γιατί και αυτή η ανάγκη έχει μπει στην δύνη της διευθέτησης νέων και παλαιών εφοπλιστικών συμφερόντων πάντα στα πλαίσια της εφαρμογή της «κοινής ναυτιλιακής πολιτικής» και του Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών που κατάργησε το «Cabotage» (καμποτάζ) της ακτοπλοΐας και επέβαλλε την ελεύθερη δρομολόγηση πλοίων.

Στα πλαίσια αυτά αποδεικνύεται στην πράξη ότι τόσο ο χαρακτηρισμός της γραμμής ως άγονης από την κυβέρνηση όσο και τα φληναφήματα περί εφαρμογής του «μεταφορικού ισοδυνάμου» από την Περιφέρεια Ι.Ν., δεν έχουν να κάνουν με την λύση των προβλημάτων στην ακτοπλοΐα και κυρίως με την μείωση του εισιτηρίου για τους επιβάτες, αλλά μόνο για να δοθεί ζεστό χρήμα στους εφοπλιστές. Τρανή απόδειξη είναι η συμφωνία και προσαρμογή των εταιριών που απογείωσαν τις τιμές σε μια περίοδο που οι μειώσεις μισθών είναι προκλητικές. Αυτό κάνει απαγορευτικό για μια λαική οικογένεια να ταξιδέψει. Η κατάσταση εδώ δεν διαφέρει και στο πορθμείο Αργοστόλι- Ληξούρι που το εισητήριο και από τις δύο εταιρίες είναι πανάκριβο.

Η Τ.Ε. Κεφαλονιάς – Ιθάκης του ΚΚΕ κάνει την εκτίμηση ότι ακόμη και μετά την νέα προκλητική χρηματοδότηση των εφοπλιστών θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν τα προβλήματα στις προσεγγίσεις στα δρομολόγια στο υψηλό κόστος των εισιτηρίων, στην ασφάλεια, στις εργασιακές συνθήκες των ναυτικών μας αφού οι εφοπλιστές θα βάλλουν μπροστά νέες απαιτήσεις. Γι αυτό καλεί το λαό των νησιών μας να οργανώσει την δική του παρέμβαση μέσα από τους φορείς και τα σωματεία του και να διεκδικήσει άμεσα:

Καθημερινά δρομολόγια από Ιθάκη και Κεφαλονιά προς Πάτρα και Κυλλήνη, χειμώνα – καλοκαίρι.
Τακτική καθημερινή σύνδεση των δύο νησιών μας.
Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων. Να υπάρχει γιατρός και εξοπλισμός για τις πρώτες βοήθειες.

Μείωση 50% των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων. Δωρεάν εισιτήρια για άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχους, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, ΑΜΕΑ, φαντάροι, αναπληρωτές και νέοι εκπαιδευτικοί)

Πληρώματα με μόνιμη σταθερή εργασία, πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και οργανικές συνθέσεις που θα καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες των πλοίων και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα

Παράλληλα με την πάλη του να βάλλει συνολικότερα στο στόχαστρο την ανατροπή αυτής της καπιταλιστικής βαρβαρότητας και να ανοίξει το δρόμο της εργατικής εξουσίας, ώστε να γίνουν τα μέσα παραγωγής, τα καράβια, τα λιμάνια, τα ναυπηγεία, λαϊκή περιουσία, μέρος ενός μεγάλου συνόλου που θα περιλαμβάνει τον ορυκτό πλούτο, την Ενέργεια, τις τηλεπικοινωνίες, τη γη, που θα υπηρετήσει τα λαϊκά συμφέροντα και όχι το κέρδος, εξαλείφοντας την εκμετάλλευση, την ανεργία, την ανασφάλεια.