ΕΚΔΟΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΔΣ ΙΘΑΚΗΣ ΓΙΑ TO ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ
Ενάντια στο μνημονιακό ξεπούλημα των Περιφερειακών Αεροδρομίων, και την ακύρωση της επιζήμιας και πραξικοπηματικής ιδιωτικοποίησης τους.Με αίτηση της προς τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Ιθάκης οι δημοτικοί σύμβουλοι της Ριζοσπαστικής Συσπείρωσης Πολιτών Ιθάκης προτείνουν την έκδοση ψηφίσματος ενάντια στο ξεπούλημα των Περιφερειακών Αεροδρομίων και την συμπόρευση και συμπαράταξη με όλους τους φορείς που παλεύουν για την ακύρωση της επιζήμιας και πραξικοπηματικής ιδιωτικοποίησης τους, από την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ.
Η Ρ.Σ.Π.Ι. καλεί το δημοτικό συμβούλιο και το Δήμο Ιθάκης να προβούν σε όλες τις απαραίτητες δράσεις και ενέργειες για την προστασία του τουριστικού κλάδου στο νησί από το μονοπώλιο της FRAPORT και του Γερμανικού Δημοσίου, για την περιφρούρηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων και την εθνική ασφάλεια της χώρας και για την προστασία των εργαζομένων στα Αεροδρόμια. Η Ρ.Σ.Π.Ι. θεωρεί και υπερασπίζεται ότι οι βασικές αναπτυξιακές υποδομές του κράτους ανήκουν στον Ελληνικό λαό και δεν πρέπει να αποτελούν λεία των πολυεθνικών και των εγχώριων διαπλεκόμενων επενδυτών, που μοναδικό σκοπό έχουν την κερδοσκοπία.
Η σχεδιαζόμενη παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων όχι μόνο είναι επιζήμια για το Ελληνικό Δημόσιο και τον Ελληνικό Λαό αλλά ούτε καν συνιστά ιδιωτικοποίηση. Κύριος μέτοχος της Fraport, του γερμανικού πυλώνα της κοινοπραξίας που κέρδισε το διαγωνισμό, είναι το κρατίδιο της Έσσης όπου βρίσκεται η Φρανκφούρτη, δηλαδή το γερμανικό Δημόσιο. Μέτοχος επίσης είναι η ίδια η Lufthansa, θυγατρική της οποίας ήταν σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για τη συγκεκριμένη παραχώρηση.
Η Fraport AG – Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δις ευρώ, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών (Hochtief), χρωστάει 1,4 δις. ΦΠΑ στο κράτος. Τα 1,234 δις ευρώ, ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια.
Το εφάπαξ αυτό “τίμημα” στην πραγματικότητα περιορίζεται σε περίπου 0,7 δις ευρώ, διότι με την ιδιωτικοποίηση, το δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. – να χρεώσει δηλαδή σε βάρος εθνικών πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων – τα έργα ΕΣΠΑ που ήδη “τρέχουν” στα αεροδρόμια της Θεσ/νίκης και των Χανίων.
Το ετήσιο μίσθωμα που θα καταβάλει η Fraport AG – Slentel Ltd είναι 0,023 δις. Αυτό ισοδυναμεί με τον ετήσιο περίπου τζίρο του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, είναι δε λιγότερο από τα ετήσια έσοδα του κράτους από τις εμπορικές και μόνο χρήσεις σε όλα τα αεροδρόμια.
Ο ιδιώτης ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δις ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δις. Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων.
Τα τέσσερα αεροδρόμια της Περιφέρειας μας (Κέρκυρα, Άκτιο, Κεφαλονιά και Ζάκυνθος) θεωρούνται και είναι απολύτως αναγκαία για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή και την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών μας, της Ιθάκης συμπεριλαμβανομένης.
Αν σκεφτούμε ότι στα νησιά μας ο βαθμός εξάρτησης του Τουρισμού από τις αερομεταφορές, κυμαίνεται από 85% έως 90%, τότε εύκολα διαπιστώνουμε τον έλεγχο που μπορεί να επιβάλει στο τουριστικό κεφάλαιο, το οποιοσδήποτε ιδιωτικό μονοπώλιο, εν προκειμένω της Fraport AG – Slentel Ltd. Επιπρόσθετα, κανένα ιδιωτικό αεροδρόμιο δεν θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης, ώστε να αυξηθεί η τουριστική κίνηση ή να εξυπηρετηθούν οι κοινωνικές ανάγκες μιας περιοχής.
Τα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν δημόσια, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μπορούν να αυξήσουν αποφασιστικά την επιχειρησιακή ικανότητα και τα κέρδη τους, άρα και τα δημόσια έσοδα. Οι συνέπειες από την υποθήκευση των κρατικών αναπτυξιακών μας υποδομών, θα είναι μη αναστρέψιμες.
Με το ξεπούλημα των Αεροδρομίων στο Γερμανικό Δημόσιο, δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η ακεραιότητα του εργασιακού καθεστώτος των υπαλλήλων όλων των Τμημάτων των αεροδρομίων, των εργαζομένων στις δημόσιες υπηρεσίες υποστήριξης αεροδρομίου (τελωνειακός – υγειονομικός έλεγχος, ταχυδρομείο, πυροσβεστική, ΕΚΑΒ, αστυνόμευση κλπ), των εργαζόμενων στους εξωτερικούς παρόχους (καύσιμα, στάθμευση, ασφάλεια, καθαριότητα, συντήρηση κλπ) όπως και των εργαζομένων στις επιχειρήσεις εντός αεροδρομίου (εστίαση, λιανεμπόριο, διαφημίσεις κλπ). Οι απολύσεις εργαζομένων συνιστούν μια πάγια τακτική των πολυεθνικών και συγκεκριμένα της FRAPORT AG – Slentel Ltd.
Η Ρ.Σ.Π.Ι. καλεί το Δ.Σ. Ιθάκης να εκφράσει την αντίθεσή του στο ξεπούλημα των περιφερειακών αεροδρομίων όπως με κατηγορηματικό τρόπο την έχουν εκφράσει οι περισσότεροι από τους εμπλεκόμενους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης (Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων, Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμαριάς, Δήμος Χανίων, Κοινότητα Παραδεισίου Ρόδου, Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου, Περιφερειακό Συμβούλιο Βορείου Αιγαίου κ.α.).
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΙΘΑΚΗΣ