Η ΛΑ.ΣΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΙΘΑΚΗΣ – ΣΑΜΗ – ΠΑΤΡΑ
Εισήγηση της Λαϊκής Συσπείρωσης, στη συνεδρίαση του Π.Σ.Ι.Ν. στις 16/9/17 στην Ιθάκη, στο θέμα «Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ιθάκης – Σάμης με την Πάτρα»
Εδώ και ένα περίπου χρόνο, από τα τέλη του Σεπτέμβρη της περασμένης χρονιάς, διακόπηκε επ’ αόριστον το δρομολόγιο Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα και αντίστροφα, από την εταιρεία που εκτελούσε τότε το δρομολόγιο «LEVANTE FERRIES». Ήταν το τελευταίο επεισόδιο, σε μια ιστορία που ταλαιπωρεί το λαό της Ιθάκης εδώ και μια δεκαπενταετία. Αλλαγές δρομολογίων, αλλαγές λιμένων προσέγγισης, αυξήσεις εισιτηρίων, μειώσεις πληρωμάτων αλλαγές στην ηλικία των πλοίων και τέλος δεν έχει ο κατάλογος. Υπουργοί Ναυτιλίας, αλλά και τοπικοί άρχοντες Δήμαρχοι – Νομάρχες και Περιφερειάρχες αποδέχτηκαν για να μη πούμε ότι έβαλαν πλάτη στις αξιώσεις των εφοπλιστών.
Οι παραπάνω επιπτώσεις στην ακτοπλοΐα, είναι τα αποτελέσματα της σταδιακής απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών και των κινήτρων που έδωσε στους εφοπλιστές η εφαρμογή του αντιλαϊκού κανονισμού 3577/1992 της ΕΕ με το νόμο 2932/2001 του ΠΑΣΟΚ με τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ και του τότε ΣΥΝ. Εκτός αυτού δεκάδες εκατομμύρια χαρίστηκαν στους πλοιοκτήτες με τη μορφή επιδοτήσεων.
Η Ιθάκη βιώνει το δικό της Γολγοθά. Ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, που κλείνει η εισροή τουριστών απομονώνεται από στεριά και θάλασσα με μηδέν έως ένα δρομολόγιο. Το ταξίδι στην Πάτρα ή την Αθήνα ειδικά γι αυτούς που δεν έχουν αυτοκίνητο, γίνεται ημερήσιο αφού δεν υπάρχει λεωφορειακή γραμμή που να συνδέει απ ευθείας τον Αστακό με αυτές. Έτσι εκτός από το κόστος που ανεβαίνει στα ύψη αφού πολλές φορές αναγκάζεται ο επιβάτης να ναυλώσει Ταξί γίνεται και επικίνδυνο για τα άτομα μεγάλης ηλικίας που αναγκάζονται να αλλάξουν πολλά συγκοινωνιακά μέσα, χωρίς να έχουν δυνατότητα επιλογής.
Το δρομολόγιο Ιθάκη – Σάμη δεν καλύπτεται με λεωφορείο για Αργοστόλι, γεγονός που αυξάνει το κόστος και δεν εξασφαλίζει πολλές φορές την απρόσκοπτη διεκπεραίωση των υποχρεώσεων των επιβατών. Σας θυμίζουμε ότι μια σειρά υπηρεσίες με την εκκωφαντική σιωπή της Περιφέρειας έχουν φύγει από την Ιθάκη (υπηρεσίες διοικητικές ΔΕΗ – ΟΤΕ, ειρηνοδικείο, εφορία, υποστελέχωση του Κ.Υ.).
Οι διαβεβαιώσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της βουλευτού του, του Περιφερειάρχη και όσων άλλων εκλέχτηκαν κάτω από τη σημαία της «κυβερνώσας Αριστεράς» αποδείχθηκαν φρούδες ελπίδες. Η επαναλειτουργία της γραμμής Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα, είναι αδήριτη ανάγκη, ειδικά για το λαό της Ιθάκης και της Κεφαλονιάς σε καθημερινή βάση με πλοίο σύγχρονο και ασφαλές, με φτηνό εισιτήριο, με πλήρη σύνθεση πληρώματος και εργασιακές συνθήκες τέτοιες που θα καθιστούν το ταξίδι ασφαλές για όλους.
Η αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων άρα και του συγκοινωνιακού σαν τέτοιο απαιτούν ριζικές αλλαγές. Απαιτούν ανάπτυξη που θα έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι το κέρδος των εφοπλιστών. Γι’ αυτό απαιτείται ο λαός να παλέψει για έναν αποκλειστικά δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που θα καλύπτει σταθερά, με ασφάλεια και φτηνό εισιτήριο όλες τις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Σ’ αυτή τη κατεύθυνση μπορεί και το Περιφερειακό Συμβούλιο να αναδείξει, να βάλει σε πρώτη προτεραιότητα και να παλέψει για να λυθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Ιθάκης και της Σάμης με την Πάτρα.