ΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΤΑ 2.500 ΝΗΣΙΑ Η ΚΑΤΟΧΗ ΒΑΡΚΑΣ ΔΙΩΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ

- Πως στην Ελλάδα με τα 2.500 χιλιάδες νησιά και βραχονησίδες, ακόμα και η πεντάμετρη βαρκούλα του παππού, θεωρείται είδος πολυτελείας…
- Η τεράστια απώλεια κρατικών εσόδων από την ακινησία και εγκατάλειψη. Η καταστροφή του επαγγελματικού κλάδου, ο μαρασμός χιλιάδων ιδιοκτητών που βλέπουν τη θάλασσα πλέον με το… κιάλι !!!
Tip: Μήπως τελικά η άρση της απαγόρευσης κατοχής και χρήσης, ιδίως των μικρών σκαφών, πρέπει να επανεξεταστεί σοβαρά από τις κυβερνήσεις ;
Υπερφορολόγηση μικρών βαρκών.
Το διαχρονικό έγκλημα στην Ελλάδα, ενάντια στον κατεξοχήν ναυτικό λαό, με τα 2.500 χιλιάδες νησιά και βραχονησίδες, συνεχίζεται καταστρέφοντας έναν από τους ελάχιστους παραγωγικούς κλάδους στη χώρα μας και οδηγώντας σε μαρασμό χιλιάδες ιδιοκτήτες σκαφών, που αδυνατούν πλέον να αποκτήσουν και να συντηρήσουν / χαρούν ακόμα και μια μικρή βαρκούλα των 5 μέτρων…
Γιατί δυστυχώς, ακόμα και η βαρκούλα του παππού, που την έχει να κάνει την καθετή του, θεωρείται είδος πολυτελείας στη χώρα μας και ας βρίσκεται στη 9η θέση με τις μεγαλύτερες σε ακτογραμμή χώρες !!!
Οι 10 χώρες με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή:
1. Καναδάς (202.080 χιλιόμετρα ακτογραμμής )
2. Νορβηγία (83.281 χιλιόμετρα ακτογραμμής )
3. Ινδονησία (54.716 χιλιόμετρα ακτογραμμής )
4. Ρωσία (37.653 χιλιόμετρα ακτογραμμής )
5. Φιλιππίνες (32.869 χιλιόμετρα ακτογραμμής )
6. Ιαπωνία (29.751 χιλιόμετρα ακτογραμμής )
7. Αυστραλία (25.760 χιλιόμετρα ακτογραμμής )
8. Η.Π.Α. (19.924 χιλιόμετρα ακτογραμμής )
9. Ελλάδα (15.147 χιλιόμετρα ακτογραμμής )
10. Νέα Ζηλανδία (15.134 χιλιόμετρα ακτογραμμής )
Και ναι λοιπόν. Σε αυτή τη χώρα, ακόμα και η πεντάμετρη βαρκούλα, θεωρείται είδος πολυτελείας…
Πως η κατοχή βάρκας διώκεται από τις κυβερνήσεις !!!
Βλέπετε, οι κυβερνήσεις έχουν ποινικοποιήσει τη χρήση βάρκας ή σκάφους και τη φορολογούν με δυσβάσταχτα ποσά.
Υψηλά τεκμήρια, φόρος πολυτελείας, τέλος κυκλοφορίας ( ΤΕΠΑΗ ) για σκάφη άνω των 7 μέτρων, είναι εδώ και δηλώνουν έτοιμα να σου βάλουν τη θηλιά στο λαιμό, στην απόφαση που αποφασίσεις να χαρείς τη θάλασσα…
Ας μην αναφερθούμε φυσικά και στον έμμεσο φόρο χρήσης, που ακούει στο όνομα καύσιμα, αφού το 70% της αξίας τους, είναι φόροι που πληρώνουμε στο κράτος.
Περισσότερα από 9.300 σκάφη σε ακινησία
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Λιμενικής Αστυνομίας 9.322 ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής κατέθεσαν τις άδειες πλόων τους το 2015. Σύμφωνα με προσωπική εκτίμηση, ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, αφού οι φόροι κατοχής βάρκας έχουν πολλαπλασιαστεί.
Η ακινησία, αποτελεί ένα τοίχος προστασίας, από το φορολογικό τέρας, που απειλεί να κατασπαράξει τους ιδιοκτήτες σκαφών. Καταθέτοντας την άδεια εκτέλεσης πλόων στο λιμεναρχείο, κάνοντας αδύνατη όμως τη χρήση της βάρκας, αποφεύγουν τη δυσβάσταχτη φορολογία, απαξιώνοντας όμως την περιουσία που με τόσο κόπο απέκτησαν…
εν έχω σπίτι και εξοχικό, αλλά έχω σκάφος…
Έχουν περάσει πάνω από 10 χρόνια, όταν σε ένα λιμάνι, είχα γνωρίσει έναν ιδιοκτήτη 10τρου σκάφους. «Δεν έχω εξοχικό και μένω στο ενοίκιο» μου είχε αναφέρει. «Αντί να δαπανήσω ένα σκασμό λεφτά να χτίσω εξοχικό, αγόρασα σκάφος» μου είχε πει και από τότε πολλές φορές το έχω φιλοσοφήσει και πλέον λόγω της ιδιαίτερης σχέσης που έχω με τη θάλασσα, κατανοώ και στηρίζω απολύτως.
Γιατι ναι. Ένα ακριβό αυτοκίνητο, είναι είδος πολυτελείας. Πως είναι όμως δυνατόν ακόμα και μια πεντάμετρη βαρκούλα να θεωρείται πολυτέλεια στην Ελλάδα, με το μεσογειακό κλίμα, τις 2.250 βραχονησίδες και τα 15.147 χιλιόμετρα ακτογραμμής ;
Τη ψυχοθεραπεία που σου χαρίζει η θάλασσα και η κατοχή ακόμα και μιας μικρής βαρκούλας, δε μπορεί να τη συναγωνιστεί ακόμα και το καλύτερο αγχολυτικό της αγοράς.
Πως η υπέρμετρη φορολογία στα σκάφη, καταστρέφει την Ελλάδα
Η αγορά των ναυτιλιακών στη χώρα μας και τα έσοδα που θα προέκυπταν εάν ο κάτοχος βάρκας, δεν αντιμετωπιζόταν ως “ο σκαφάτος” από τις κυβερνήσεις, είναι τεράστια. Ενδεικτικά να αναφέρουμε, πως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από το 2002 έως και το 2014, είχαν λεμβολογηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά 26.767 σκάφη μέχρι 7 μέτρα, εκ των οποίων το 88% ελληνικής κατασκευής !!!
Και όμως στην Ελλάδα του μπλε, η βάρκα αποτελεί κόκκινο πανό για τις κυβερνήσεις, με τον παρακάτω καταστροφικό αντίκτυπο για τη χώρα:
Έκλεισαν δεκάδες ναυπηγεία
Αρκετοί ισχυρίζονται, πως η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα εάν εξαιρέσουμε τα αγροτικά προϊόντα. Και όμως αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση μας. Υπάρχουν δεκάδες ελληνικά ναυπηγεία, που κατασκευάζουν ξύλινα, πολυεστερικά ή φουσκωτά σκάφη, τα οποία όχι μόνον δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τα αντίστοιχα του εξωτερικού, αλλά είναι και πολύ ανώτερα.
Δυστυχώς με την απαγόρευση κατοχής βάρκας που ισχύει στη χώρα μας, πλέον τα περισσότερα ναυπηγεία έχουν κλείσει και όσα έχουν απομείνει, στοχεύουν κυρίως σε εξαγωγές, ως μοναδικό δρόμο βιωσιμότητας, κάνοντας σχεδόν απαγορευτικό το προϊόν στην εγχώρια αγορά.
Τεράστια απώλεια εισόδων για το κράτος.
Πλέον, οι περισσότερες βάρκες σαπίζουν επάνω στα τρέιλερ, λόγω της υπερφορολόγησης. Αυτό στην πραγματικότητα, έχει μεγάλες επιπτώσεις στα έσοδα του κράτους, τόσο από το φόρο στα καύσιμα, όσο και από το ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος από τα ναυτιλιακά αναλώσιμα, ή παράβολα.
Επαγγελματικοί κλάδοι σε μαρασμό…
Οσο και εάν με μια πρώτη ματιά, δε φαίνεται ξεκάθαρα, η υπερφορολόγηση – απαγόρευση χρήσης στα σκάφη και τις βάρκες, οδηγεί σε μαρασμό έναν τεράστιο επαγγελματικό κλάδο, που κινείται γύρω από το σκάφος.
Μήπως τελικά η άρση της απαγόρευσης κατοχής βάρκας, θα έχει περισσότερα οφέλη, από το να μένουν τα σκάφη αραχνιασμένα στα parking ;
Ενδεικτικά, ας αναφέρουμε κάποιους από τους επαγγελματικούς κλάδους που ζουν από αυτά, με τους δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους που τους εκπροσωπούν…
– Ναυπηγεία.
– Μηχανικοί σκαφών.
– Ναυτικός τουρισμός και ειδικά το χειμώνα. Ολόκληρα νησιά έχουν πλέον μαραζώσει το χειμερινούς μήνες ( σώζεται η κατάσταση το καλοκαίρι ).
Πριν λίγα χρόνια και πριν την απαγόρευση κτήσης σκάφους, τα λιμάνια σε ηλιόλουστα Σαββατοκύριακα ακόμα και στο μέσον του χειμώνα, είχα μεγάλη κίνηση από σκάφη και λειτουργούσαν καφετέριες, ταβέρνες και λοιπά καταστήματα, που πλέον είναι κλειστά, ακόμα και στα πολύ κοντινά νησιά στην Αττική, όπως η Τζιά που απέχει μόλις 30 λεπτά από το Λαύριο
-Βιομηχανίες παραγωγής ναυτιλιακών προϊόντων, όπως ενδεικτικά: Ανοξείδωτες κατασκευές ( ντεπόζιτα, roll bar, καθίσματα κλπ ), τρέιλερ μεταφοράς, ναυτιλιακός ιματισμός, σωστικά σκάφους, μπαλόνια και σκοινιά πρόσδεσης κλπ…
-Καταστήματα λιανικής πώλησης ναυτιλιακών και ηλεκτρονικού εξοπλισμού ( μηχανές θαλάσσης, gps, βυθόμετρα, vhf κλπ.. ).
-Τεντάδες και ταπετσέριδες σκαφών.
-Parking σκαφών.
-Ειδικός τύπος ( περιοδικά κλπ… ).
-Ηλεκτρολόγοι σκαφών.
-Ασφαλιστικές εταιρείες.
-κλπ…
Το έγκλημα δεν είναι κομματικό, αλλά διαχρονικό…
Πολλοί θα περίμεναν πως το έγκλημα είναι μόνον κομματικό και φταίει πχ η σημερινή κυβέρνηση, της πρώτη φορά αριστερά, η οποία είναι πολέμιος της μεσαίας τάξης, στην οποία κυρίως άνηκαν όσοι θα μπορούσαν να αγοράσουν και να συντηρήσουν μια βάρκα.
Και όμως, αυτή η κυβερνητική ηλιθιότητα ( εξήγησα παραπάνω τους λόγους ), δεν αποτελεί νέα πολιτική. Το έγκλημα είναι διαχρονικό, αφού ακόμα και όταν κυβερνούσε το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, τα τεκμήρια ήταν υψηλά, ενώ ο φόρος πολυτελείας έχει θεσπιστεί από το 2011.
Απλά ο ΣΥΡΙΖΑ, από φέτος, θέτει σε ισχύ έναν ακόμα φόρο ( που είχε θεσπιστεί παλαιότερα, απλά ποτέ δεν εφαρμόστηκε ) και ακούει στο όνομα ΤΕΠΑΗ, ενώ παράλληλα αύξησε και τους προηγούμενους φόρους, απαιτώντας μάλιστα και προκαταβολή 100% του φόρου !!!
Βέβαια για να είμαστε δίκαιοι να θυμίσουμε πως η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε καταργήσει το αφορολόγητο στους ελεύθερους επαγγελματίες, η κυβέρνηση της ΝΔ θέσπισε την προκαταβολή φόρου από το πρώτο ευρώ, απλά ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ και τους αύξησε περισσότερο…
Εν κατακλείδι…
Εν κατακλείδι, μήπως τελικά η άρση της απαγόρευσης κατοχής και χρήσης, ιδίως των μικρών σκαφών, πρέπει να επανεξεταστεί σοβαρά από τις κυβερνήσεις ;
Και το κράτος θα έχει μεγαλύτερα έσοδα και οι πολίτες θα είναι πιο χαρούμενοι. Γιατι η θάλασσα και η ευεξία που χαρίζει η βάρκα ή το σκάφος, αποτελεί την καλύτερη ψυχοθεραπεία. Ειδικά μάλιστα στην Ελλάδα που κυριολεκτικά βρέχεται από θάλασσα…
Η βάρκα στην Ελλάδα, δεν είναι πολυτέλεια. Είναι… must !!!
Είναι δηλαδή σα να λέμε, πως μια χώρα με τεράστιους κακοτράχαλους δρόμους και βάλτους, να θεωρεί είδος πολυτελείας τα τετρακίνητα οχήματα !!! Ετσι και στη χώρα μας με τα 2.500 νησιά, δε νοείται να θεωρείται πολυτέλεια το σκάφος και ειδικά το μικρό…
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΡΕΝΤΙΤΗΣ