ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ HOLDEN
Τέλος εποχής το κλείσιμο της αυτοκινητοβιομηχανίας Holden, πριν μια εβδομάδα, η οποία μετά από 70 χρόνια λειτουργίας έβαλε λουκέτο στο εργοστάσιο παραγωγής της στην περιοχή Salisbury, βόρεια της Αδελαΐδας.
Στο εργοστάσιο της θυγατρικής της General Motors εργάστηκαν επτά δεκαετίες και πολυάριθμοι ομογενείς, οι οποίοι μετά την επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας ξεκίνησαν έναν καταιγισμό αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που περιελάμβανε ιστορίες και φωτογραφίες από συμπαροίκους που είτε εργάστηκαν και μόχθησαν στην Holden είτε αγόρασαν μετά από σκληρή δουλειά ένα αυτοκίνητο της αυστραλιανής αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Θυμάμαι το πρώτο μας οικογενειακό αυτοκίνητο, ένα Holden FB στο οποίο συνήθιζα να κάνω τα μαθήματά μου στη διαδρομή για το ελληνικό σχολείο κάθε Σάββατο πρωί» λέει στον «Νέο Κόσμο» η 54χρονη σήμερα Δέσποινα Αργυροπούλου, η οικογένεια της οποίας μετανάστευσε στην Αυστραλία από την Ιθάκη και την Λέσβο στις αρχές της δεκαετίας του ’50.
«Μετά από κάποια χρόνια, ο αδελφός μου έπεισε τους γονείς μου να αγοράσουν ένα δεύτερο αυτοκίνητο, πάλι της ίδιας εταιρίας, το θρυλικό δίπορτο Holden Monaro V8, το οποίο οδηγούσε η 40χρονη τότε μητέρα μου χωρίς καν να είναι εξοπλισμένο με ζώνες ασφαλείας στα πίσω καθίσματα. Μάλιστα, με το αυτοκίνητο αυτό έμαθα και εγώ αργότερα να οδηγώ.
«Τώρα σκέφτομαι πόσες αναμνήσεις είχαμε και εμείς και πολλοί ομογενείς από τα αυτοκίνητα της εποχής εκείνης και ότι όντως πρόκειται για το τέλος μιας άλλης εποχής, που ζει πια στις αναμνήσεις μας» συνεχίζει η κ. Αργυροπούλου.
Το προσωπικό της μονάδας παρήγε και αποχαιρέτησε το τελευταίο μοντέλο αυτοκινήτου Holden την περασμένη Παρασκευή, 20 Οκτωβρίου, σε μια ειδική εκδήλωση που επιμελήθηκε η εταιρία, ενώ πολλοί λάτρεις της συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας συγκεντρώθηκαν έξω από το εργοστάσιο παραγωγής στο Salisbury, για να εκδηλώσουν την συμπαράστασή τους στους εργαζομένους και τις οικογένειές τους.
Ο 64χρονος πρώην πρόεδρος του Φιλανθρωπικού Συλλόγου Ιθακησίων, Νικόλαος Βαρίγος, ήταν μόλις τριών χρόνων όταν οι γονείς του αγόρασαν το πρώτο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ένα FX Holden.
«Ο πατέρας μου ήταν φαρμακοποιός και ήταν από τους λίγους τυχερούς που διέθετε την εποχή εκείνη φωτογραφική μηχανή με έγχρωμο φιλμ. Σε ένα από τα πικνίκ που διοργάνωνε τότε ο Σύλλογός μας, απαθανάτισε εμένα και τον αδελφό μου δίπλα στο αυτοκίνητο» λέει ο ομογενής, η οικογένεια του οποίου έλκει την καταγωγή της από την Ιθάκη και μετανάστευσε στην Αυστραλία το 1896.
«Για μένα και για τις ελληνικές οικογένειες εκείνης της εποχής το αυτοκίνητο αυτό ήταν συνώνυμο της ελευθερίας» θυμάται ο κ. Βαρίγος. «Με αυτό κατορθώσαμε να ανακαλύψουμε και να εξερευνήσουμε μια χώρα άγνωστη στους παππούδες και τις γιαγιάδες μας, ενώ πολλές οικογένειες ομογενών έθρεψαν τις οικογένειές τους εργαζόμενοι στη συγκεκριμένη εταιρία παραγωγής αυτοκινήτων.
«Με το κλείσιμο του εργοστασίου της Holden, που αποτέλεσε σήμα κατατεθέν για την αυστραλιανή βιομηχανία, κλείνει και ένας σημαντικός κύκλος των αναμνήσεών μας» καταλήγει ο ομογενής.
Μήνυμα στήριξης στις οικογένειες των ανθρώπων που έχασαν τις δουλειές τους, έστειλε ο πολιτειακός πρωθυπουργός, Jay Weatherill, ο οποίος τόνισε ότι πρόκειται για μια πολύ θλιβερή μέρα για την χώρα, λέγοντας στη συνέχεια ότι η συνεισφορά των εργαζομένων της αυτοκινητοβιομηχανίας στην οικονομία και την ιστορία της Πολιτείας δεν πρόκειται να ξεχαστεί. Έκλεισε μάλιστα το μήνυμά του με την υπόσχεση ότι η πολιτειακή κυβέρνηση θα βοηθήσει και θα στηρίξει τους ανθρώπους αυτούς που βρέθηκαν ήδη στο δρόμο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με το κλείσιμο της Holden ολοκληρώνεται ο κύκλος εγχώριας παραγωγής αυτοκινήτων σε ολόκληρη την χώρα, αφού η Ford έκλεισε πέρυσι, η Toyota φέτος και τώρα η θυγατρική της General Motors.
ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΑΪΟΥ
Φωτογραφία: Ο Νικόλαος Βαρίγος μπροστά στο αυτοκίνητο της οικογένειας σε ηλικία τριών ετών το 1957
Πηγή: Εφημερίδα ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ